Alamak..flu

Assalamualaikum semua.

Aku tengah demam selsema lah. tapi tidak lah teruk pon macam previous demam yang sampaikan tidak boleh berdiri sebab kepala bergoncang itu. kali ini ok siap boleh main facebook macam biasa. tapi yang lemahnya kali ini siap ada selsema yang jenis air2 jernih mengalir membasahi pinggir hidung pakage sekali dengan bersin..Hadoyy..Time ni lah ko nk sesema..Takpe-2 dugaan barangkali..

Sekarang memang musim penyakit pon.Mana-2 saia pergi semua duduk tenyeh hidung soksek2 ataupun terbersin bersin depan muka aku.*agak kureng ajar ya* Itu yang terjangkit sekali agaknya.Rasanya sebab cuaca pon sejuk tahap ape jep. Ataupun memang standard penyakit menjelang musim hujan..

Adoyy..Nak karang entry hilang mood sebab asyik nak buang hingus..Takot  nanti jatuh kat keyboard pulak kan..Tak pasal-2 masuk virus..Bila selsema asyik nak bersin jep.Mau begegar otak aku.See..Sampai tahap begegar otak..Sebab tu idea banyak hilang.Bila dah hilang idea,saia mula lah nak merepek macam nenek kebayan.

Dalam banyak-banyak sakit yang tak kritikal, aku paling lemah dengan selsema. Demam aku boleh tahan lagi. Sebab kalau selsema, sakit kepala ,sakit tekak,bersin akan tumpang sekali. Dan aku akan rasa macam tak sihat, tak bersemangat kalau selsema. Lain macam jep rasa.
 
Dan..aku memang jenis yang susah nak makan ubat..Sampai kadang-2 kena paksa makan ubat.Tapi incase aku tak makan pun..Selit celah almari,buang dalam longkang.Haha!Punya lah teruk perangai..Ubat yang berbentuk solid boleh telan lagi.Tapi,kalau cecair?Harap maaf..Anda Tak diterima oleh tekak saya..So,boleh mas0k dalam tong sampah..Tamat lah riwayat anda..haha!
 
Dan..Disebabkan tahap kedegilan itu..,so..bila dah teruk..Pergilah klinik,lepastu..Mulalah buat muka macam mintak penyepak..Then,doktor pun tanye lah sakit ape kan..Eh'..Cop-2..My teacher said..oppss..Terspeaking pulak..Okay..Cikgu saya cakap..Kalau doktor tanya sakit ape..Jangan cakap..Biar dia cari sendiri..Haha!
 
Semak lah Lu Flu..Pergi main jauh2...Tengok..Emosi sudah tidak boleh dikawal lagi...Ok..Cukup-2 lah cite pasal hingus aku ye..Ok.Sape-2 yang ada petua untuk hilangkan flu ni boleh lah share yep..Okay..

Comments

Ku Azhar said…
aiyookk!! kesian la kt doctor tu hehehe
Dhofwatul' Aisy said…
jenguh lah doc tuh... eheheee.. ^^,
norina liyana said…
haha!biar jep..hehe
eiqa azdhar_© said…
This comment has been removed by the author.
eiqa azdhar_© said…
ingat kan aku sorang je yang flu..ko pun same~ memang ko kakak aku

Popular posts from this blog

Sesat dalam cahaya i-City

My first doodle..